"Hoy fuimos al jardín. Luego trató de encontrar a dos preguntas. A continuación, volvió a entrar y le dijo a nuestras preguntas con el iPad", dijo Bailey.
"Today after brunch we learned a game called Bounce. To play the game, you have a partner and each says a number between one and nine. Then, you add those two numbers up and bounce that many times," said Jaden.
"Hoy, después de almuerzo nos enteramos de un juego llamado Bounce. Para jugar el juego, usted tiene un socio y cada uno dice un número entre uno y nueve años. A continuación, agregue los dos números y rebote que muchas veces", dijo Jaden.
"This morning we had P.E. We played Steal the Bacon. It was fun, but a couple times, people got confused and didn't run," reported Jahmai.
"Esta mañana tuvimos PE Jugamos Robar el tocino. Fue divertido, pero un par de veces, la gente se confundió y no funcionó", informó Jahmai.
Hooray! We've begun student blogging! Several afternoons a week, students take turns dictating something about their day to me and I write it on the board with spelling, capitalization, and punctuation mistakes. Then, the students are called upon to make corrections. If they're not reading yet or don't notice any mistakes, they are encouraged to ask for help. There are several learning outcomes to this classroom ritual:
- students practice respectful listening to one another
- students practice reflecting on their days and finding 'the main point' or highlight (getting them ready to recognize main points in written paragraphs)
- students practice their proofreading skills and learn from each other spelling, capitalization, and punctuation skills
- students become comfortable with asking for help (believe me, this is a skill that teens have difficulty with, so when non-judgmental responses are offered, they are more likely to do this when the stakes are higher than placing commas in the right places!)
- students practice speaking in front of the group, building confidence and meeting the Listening and Speaking standards related to English Language Arts and English Language Development.
- los estudiantes a practicar la escucha respetuosa entre sí
- estudiantes practiquen lo que refleja en sus días y encontrar "el punto principal" o resalte (prepararlos para reconocer los puntos principales en los párrafos escritos)
- los estudiantes a practicar sus habilidades de corrección y aprender unos de otros de ortografía, capitalización, y habilidades de puntuación
- los estudiantes se sientan cómodos con pedir ayuda (créanme, esto es una habilidad que los adolescentes tienen dificultades con, por lo que cuando se ofrecen respuestas sin prejuicios, que son más propensos a hacer esto cuando las apuestas son más altas que la colocación de las comas en los lugares correctos! )
- estudiantes practican hablando en frente del grupo, fomentar la confianza y la satisfacción de la Escuchar y hablar estándares relacionados con Artes del Lenguaje Inglés y Desarrollo del Idioma Inglés.
Por favor, comparta con sus estudiantes de que voy a estar en un entrenamiento del martes y que nuestro querido maestro Julie enseñará invitado. De hecho, ella se subbing para mí durante todo el año ya que asistir a entrenamientos de desarrollo profesional y otras reuniones relacionadas con el trabajo.
This Friday is our first field trip! We'll have brunch at 9:30 and leave for DeLaveaga Park at 10:00. We'll walk with the Sky and Ocean classes and, in multi-age groups rotate through four activities. Lunch and free play will be in the schedule too! Michelle E has agreed to deliver watermelon at 2:30, pick up time. Please pick up your child from DeLaveaga Park at 2:30 on Friday, September 18.
Este viernes es nuestro primer viaje de campo! Tendremos el almuerzo a las 9:30 y vamos para DeLaveaga Parque a las 10:00. Vamos a caminar con las clases cielo y el océano, y en grupos de varias edades giran a través de cuatro actividades. Almuerzo y juego libre serán en el horario también! Michelle E ha acordado entregar la sandía a las 2:30, hora de recogida. Por favor, recoger a su hijo de DeLaveaga parque a las 2:30 el viernes 18 de septiembre.
This week we will have our first Library with Jolene day, learn a new PE game, and assemble our Science Notebooks for our Citizen Science projects.
Esta semana vamos a tener nuestra primera Biblioteca con día Jolene, aprender un nuevo juego PE, y montar nuestros Cuadernos de Ciencias para nuestros proyectos de ciencia ciudadana.
The students and teachers are mostly finished with placement assessments for Communication and Math workshops. The teachers have agreed to volunteer their only unencumbered Wednesday afternoon to analyze data in order to balance the needs of individual and groups of students, while taking into consideration limited family involvement during classroom hours. The students and teachers appreciate your efforts and participation in the academic and social emotional development of the children and Monarch community.
Los estudiantes y los profesores son en su mayoría terminaron con las evaluaciones de colocación para los talleres de Comunicación y Matemáticas. Los maestros han acordado voluntariamente su única comprometido miércoles por la tarde para analizar los datos con el fin de equilibrar las necesidades de los individuos y grupos de alumnos, teniendo en cuenta la participación familiar limitada durante las horas de clase. Los estudiantes y los profesores aprecian sus esfuerzos y la participación en el desarrollo emocional académico y social de los niños y la comunidad de Monarch.
Estamos deseando dar la bienvenida a los voluntarios de la familia en las aulas a partir del Lunes, 21 de septiembre! También comenzaremos Tema, Taller de Comunicación y Matemáticas Taller de esa semana. Tendremos la oportunidad de construir nuevos acuerdos comunitarios, compartir nuestras expectativas, y comenzar a establecer metas de aprendizaje en cada una de estas áreas de contenido.
Before we look more closely at the activities for the coming week, here are some photos of happy children!
Antes de examinar más de cerca las actividades de la semana que viene, aquí están algunas fotos de niños felices!
Monday - September 14, 2015
Theme:
9:00 Nicholas Summer presentation
DRA Choice
Communication Workshop:
Make Address Book covers
Choice, DRA
11:40 Summer presentation Samantha
Math Workshop:
Multi Age Math week - Sudoku, tiles, Krypto
1:45 Ronan summer presentation
Choice and assessment
Blog: Jasper
Tuesday - September 15, 2015
Theme:
Choice, address books, DRA
9:45 Summer presentation: Julia
Communication Workshop:
Summer presentation: Naima
Make Address Book covers
Choice, DRA
11:40 Class Meeting
lunch yard duty
Math Workshop:
Multi Age Math week - Sudoku, tiles, Krypto
Citizen Science:
Make Science Notebooks
Collage, envelope in back, ribbon for bookmark
CQ:
How did you include someone today?
Wednesday - September 16, 2015
9:00-9:30 Citizen Science: Focus question: what makes a healthy schoolyard? Line of Learning
9:30-10:00 PE Banana Tag
First day of Library with Jolene
PE
11:35 Sami Rosh Hashana presentation
Community Meeting
Thursday - September 17, 2015
9:00 Summer presentation: Jaden
9:15-10:00 Choice
10:30-11:00 Class Meeting
11:00-11:30 Garden sketch with detail and labels
11:30-12:00 PE Help Tag
Math Workshop:
Multi Age Math week - Sudoku, tiles, Krypto
1:45 Summer presentation Bailey and Omi
Choice
2:15 Storytelling Event preview in Library
Blog: Julia
Friday - September 18, 2015
9:15-9:30 Summer presentation: Layla
9:30-10:00 Brunch
10:00 leave for DeLaveaga Park
2:30 students are picked up at DeLaveaga Park



Yay! We love Julie!
ReplyDeleteYay! We teachers love Julie too!
ReplyDelete